Nie każdy obiektyw, na którym widnieje napis Macro, nadaje się do zdjęć macro. Jak więc poznać ten odpowiedni? Fotografowie często twierdzą, że należy kupić obiektyw, który ma najmniejszą odległość ogniskowania.
Mało który fotograf je zauważa. Co dopiero człowiek, który nie robi zdjęć. Wykorzystaj to, a będziesz mieć zdjęcia, które zachwycą Twoje otoczenie. Poważnie. Zaproponujesz im spojrzenie na rzecz, którą znają w nieznany dotąd sposób. Będą zachwyceni Twoją kreatywnością. Twoim spojrzeniem na świat.
Masz super zdjęcie! To było takie ciężkie! Na zewnątrz minus 10, wstałeś o 5 rano, sterczałeś na miejscu 2 godziny zanim sfotografowałeś ten wschód słońca… Krótko mówiąc życiowe osiągnięcie! Zdjęcie podoba Ci się tak bardzo, że dodasz je na Facebooka i zgłosisz się do konkursu fotograficznego. I nic. Oglądający traktują Twoje zdjęcie z obojętnością. Co się dzieje?
Dzięki tej instrukcji z łatwością rozmażesz tło, pierwszy plan albo jedno i drugie. Kiedy tylko sobie zażyczysz.
Czasami powstaną same, kiedy indziej, kiedy chcemy je uzyskać, ciągle się nie udaje. Co zrobić? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w tym artykule.
W ten sposób można by nazwać fantastyczną (a jednocześnie prostą) technikę, która nada Twoim zdjęciom nowy wymiar. Dosłownie. Wie o niej niewielu fotografów, a większość doszła do niej przypadkiem 🙂 Dlatego dzisiaj z Michałem, „fotodoradcą” z mojego teamu, zdecydowaliśmy się napisać o niej kilka zdań. To po to, abyście nie musieli czekać tak, jak my, aż przypadkiem bezpośrednio przed obiektywem znajdzie się...
Takie zdjęcia robiłem, kiedy miałem 16 lat. Miałem dwie lewe ręce, z plastyki i rysunku, zawsze miałem trójkę (gorszych ocen na szczęście nie dawali) a każdy kto mnie w tym wieku znał, stukał się w czoło kiedy słyszał, że jestem fotografem.
Znasz to. Ustawiasz coś w aparacie i…. Zdjęcie jest całe rozmazane. Właśnie tak się dzieje, kiedy ustawimy zbyt długi czas ekspozycji. Co to znaczy, zbyt długi czas? Jaki czas wytrzymamy fotografując z ręki? Dokładnie o tym jest ten artykuł.
Czasy się zmieniają. Nie wystarczy być dobrym fotografem. Dlaczego? Ponieważ dobrych fotografów jest wielu. Jak zarabia dzisiaj słaby fotograf, co sądzisz?
Dodajcie swoim zdjęciom dramatyzmu. Pozostawcie na nich to co najlepsze, a reszty się pozbądźcie! Tak w skrócie można opisać tę zasadę. Jest fantastyczna i łatwa.